søndag 6. februar 2011

I dag har vi hatt dåp!


Og det gikk over all forventning!
Pusla ferdig med ting hjemme, lagde salat, badet vesla og dro av gårde til kirken, der vi møtte masse familie og venner. Til og med oldeforeldre som har reist helt fra Bodø får å treffe oss!

Sermonien var koselig, vi hadde dåpen i Bekkelaget Kirke, samme kirken som både søsteren min og jeg er døpt i, men også kirken der begravelsene til bestemor, tante Torunn og bestefar var, så var litt bittersøtt å være der... Se på plassen jeg har sett kistene dems stå, veldig rar tanke. Følelsene vekslet mellom at det var trist, og en slags nærhet til dem... Det siste stedet jeg var så nær kroppene dems

Men tilbake til dåpen, vesla ville ha mat midt i gudstjenesten og fikk det, men med unntak av det var hun rolig og glad hele tiden! Smilte masse til fremmede, og sa ikke et pip når hun ble døpt, hvordan vi fikk en så snill unge skjønner jeg ikke helt hehe hun er fantastisk :D

Så bar det hjem, for det er her vi hadde selskapet. Spiste deilig viltgryte som stemoren min hadde laget, salat/ris/bagetter vi hadde ordnet selv, og masse kaker bakt av både Laila (Svigermor) Christel (svigersøs) Cathrine (søsteren min) og Turid (mamman til Mr.Løken)

Deilig å få så mye hjelp, mye å ordne istand til en dåp...
Fin pynt? Selvlagd er vellagd :P Man kommer langt med:
Plastsmokker, bånd og små rosa diamanter fra Ebay,
Kubbelys, plater og orkideer fra Plantasjen,
Servietter fra Smartclub

Trenger ikke være så komplisert, så lenge man har fantasi og like å pirkpynte :D

p


Og til slutt, i går ble vesla 4 mnd gammel, så i dag smakte hun fast føde for første gang!! En mos laget av eple, fersken og mango. Dyppet fingeren i, og hun suttet som bare det hehe Så gjentok dette en del ganger, før vi ga oss for denne gang... Øke dosen litt i morgen kanskje?
Skal nok fullamme til 6 mnd om det lar seg gjøre, men litt smakebiter skal hun få :D Godt det, så vender hun seg til annet enn melk!

Hun fikk masse fine gaver i dag også! Ca 3000 kr, en sparebøsse, to flotte bilderammer, et inngravert gullarmbånd, et sett med perlekjede og perlearmbånd, en MX5 (ja jeg tuller ikke hehe men i plastutgave da, skal få ekte vare til 18 års bursdagen var det ikke så?), et sølvarmbånd med amuletter med symbolsk betydning, sølvbestikk, gullkjede med hjerte, en sølje og et smykkeskrin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar