tirsdag 22. februar 2011

Englebarna

Dette med å legge ut bilder av englebarna på nettet er det forskjellige meninger om.

For meg er det helt naturlig, at en mor ønsker å vise frem sin lille skatt til verden, selv om hun ikke fikk sjansen til å beholde den... Hun er som alle andre mødre, stolt av hvor fin den vesle er, stolt av at det er hun som har båret det frem, at det er hennes lille barn... Og barnet er jo vakkert!

Jeg har aldri reagert på å se døde babyer på hverken facebook eller blogg, hvis man ser bortifra tårene siden jeg syntes det er grusomt trist at slikt skjer.

En baby, er vakker. At den lille ikke fikk lov til å leve gjør den ikke mindre vakker, og jeg ser ikke problemet med at bilder blir lagt ut. En mor skal ikke måtte holde disse bildene skjult, uansett, hvis hun selv ønsker å dele dem.

Men jeg vet det er mange som reagerer på det. Som syntes det er feil, umorals til og med. At det er ekkelt, og en uting. Jeg vet det, men jeg forstår det ikke helt. Noen som ønsker å argumentere for det?

Hadde jeg båret frem et barn, for så å miste det, et velskapt barn med 10 fingre og 10 tær, en liten personlighet, hadde jeg så godt som garantert følt behov for å dele det med andre!
Under en graviditeten er det på sett og vis bare mor som virkelig kjenner barnet. Det er hun som kjenner vanene, har et bilde av aktivitetsnivå og personlighet, hun som kjenner sparkene, hikkene, reaksjonene og så mye mer. Så det er for meg en selvfølge at hun vil dele... Tenk så ensom hun måtte være i sorgen ellers?

Små føtter setter store spor

Til minne om vakre Summer, Even Andrè og Liam Sebastian
Dere vil alltid bli husket
Dere vil alltid være elsket
Verden er fattigere uten dere, små engler

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar