fredag 28. januar 2011

Bloom Fresco matstol


Den har vi kjøpt i dag!!! :D
Og den er rett og slett fantastisk...
Og ble sponset av svigermor og svigerfar :)

Den er på tilbud nå på Barnas hus, og tilbudet varer til og med i morgen, så vi hadde flaks med at vi fikk det med oss! Det var tomt i hele oslo/akershus, men Ivers finn tak i en butikk i Drammen og der hadde de den! Så da dro han å kjøpte den...
Ordinærpris: 3199,-
Kampanjepris: 1999,-

Egenskaper:
Selve stolen er ganske tung, ca 36 kg, og kan brukes fra barnet er nyfødt til det er 5 år/35 kg. Herlig å kunne ha den så lenge, pluss at det fine designet passer godt inn i leiligheten vår. Man kan få den i andre fager også, hvilke er jeg desverre ikke sikker på.
Den fikk en sikkerhets anmerkning i en av testene og det var at selve bøylen KAN falle av, vår sitter ganske godt i allefall, pluss at man har sele så det spiller ingen rolle for oss.
Stolen kan både ha en liggende posisjon slik som på bildet, eller man kan rette den opp. Selene kan festes i to ulike høyder. Man kan sette på bøyle, fotstøtte, vanlig brett eller matbrett på den, og alle de delene er lette å montere og følger med når man kjøper ;)
Selve stolen er ren i stilen, og lett å vaske av, noe man virkelig trenger når det kommer til småtasser!

Ellers, tiden har flydd så fort! Neste lørdag blir vesla 4 mnd gammel, og har da nådd alderen der man kan starte å spise fast føde! Til nå har jeg fullammet henne, hittil i sitt liv har hun fått 2.5 ml erstatning, og det var på sykehuset natt nummer to fordi hun måtte ligge i lyskasse, og trengte dermed mye væske. Kjente den stakk litt, og ba straks om å få låne en pumpe, og fikk ordnet så hun ikke fikk noe mer mme... :)
Det er jo slik, at uansett om man gir morsmelk, eller erstattning er man en like god mor. Barnet vokser opp og blir like stort og friskt som ellers tror nå jeg.
Når det er sagt er jeg samtidig stolt over å ha fullammet henne til nå! At det er jeg som gir henne all næringen hun trenger, at min kropp har sørget for henne i over et år nå hvis man inkluderer tiden i magen... Det er en god følelse! Og det får meg til å føle meg som en god mor.

Har stusset litt på dette om NÅR vi skal gi henne annet enn morsmelk, og har omtrent bestemt meg. For noen dager siden var hun 64.5 cm og 6305 gram, og vekt har økt fint. Hun er og blir lang og tynn :) Men ikke for tynn, hun har dobbelhake og babyvalker :p
Og så lenge hun har lagt godt på seg til neste fredag når vi skal på ny kontroll ser jeg ingen grunn til å starte med grøt enda. Da venter vi vel til hun blir 5-6 mnd gammel eller når behovet skulle øke.
Men på lørdag da hun blir 4 mnd gammel kan hun starte å smake på ting! Har mye rart stående i skapet nå, fruktmos, grønsakspurè, pæremos, blåbær og sviskemos, alt merket i alder fra 4 mnd... Har også handlet inn en stilig tallerken til henne, som står veldig støtt på bordet... Så alt er klart!

Skal bli artig, spesiellt siden jeg skal kjøpe meg videokamera nå snart! Ønsker meg penger i bursdagsgave i år, slik at jeg kan kjøpe et videokamera. Jeg har jo speilrefleks, og elsker det virkelig! Hatt det i et par år nå (Canon Eos 450D) men man fanger ikke latter på bilder! Ei heller de første skrittene, språket hennes osv...
Så _må_ ha videokamera hehe Krysser fingre og tær for at det strømmer inn litt penger, men regne med å måtte betale en sum selv også, for når jeg først kjøper noe skal det være noe av god kvalitet og som varer lenge...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar