torsdag 8. juli 2010

7 mnd på vei

I det siste har det skjedd ganske mye!
Har endelig flyttet til den nye leiligheten!! Fikk nøklene på morgenen torsdag 01 Juli, og startet da med maling av taket i stua!
Jeg hadde trodd at det skulle bli frustrerende å flytte mens man er gravid siden jeg ikke skal gjøre stort, men, ble visst til å ignorere det der! Mens svigermor og jeg sto å malte taket i stua og på kjøkkenet dro Kim og Ivers og hentet de viktigste tingene fra den forje leiligheten, slik at vi kunne raske med oss resten på fredag. Taket ble ferdig malt, men det var slettes ikke dekkende nok. Et strøk til måtte til, og veggene i stua måtte males, dvs maling av taket i stua ble til maling av HELE stua + kjøkkenet. Og var jeg fornøyd med det? Absolutt ikke, gangen var jo absolutt ikke fin, så den fant jeg også ut at vi MÅTTE ta :P og da det var gjort kunne vi like gjerne fortsette på soverommene, de var jo fæle begge to...
Kort oppsummering, alt unntatt bad og vaskerom ble malt, og de fleste steder trengte 2-3 strøk.
Vi sto på hele torsdag, hele fredag, hele lørdag og deler av søndagen!
Setter enormt pris på all flytte og male hjelpen fra svigermor, Martin, Hege, Jeanette, Anders, Kim og Erik!! Vi hadde aldri blitt ferdige uten dere!

Har vært innom jordmor på kontroll, og alt var bra... Magen vokser i en perfekt kurve og vekta øker også som den skal, har hittil gått opp 8 kg... Da det kom til blodtrykket var det litt festlig da, har liggi på 110 siden jeg ble gravid, hver eneste kontroll har vist 110, men vips så var det oppe i 120 gitt! Merkelige greier hehe

Har også kjøpt oss ny vaskemaskin på Lefdal, fikk super pris fra Øyvind "gla' laks" og maskinen skal hentes i morgen! I den anledning har jeg sortert alle baby klærne og tatt av lapper, slik at de kan svippes i maskinen i morgen :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar