onsdag 13. april 2011

Jeff Dunham på Telenor Arena

På mandag hadde vi barnevakt for andre gang :)
Denne gangen var det bestefar Arne og tante Cathrine som fikk æren! Vesla hadde det veldig bra, og sov trygt og godt i sengen sin da vi kom hjem.

Grunnen til at vi hadde barnevakt var at vi var på show! I år fikk elsk to billetter til buktaleren Jeff Dunham i bursdagsgave.
På billettene sto det at dørene åpnes klokken 18.00, og stenges klokken 19.30, så vi var der ca 18.30.
Da vi kom til inngangen ble veska mi ransaket, og jeg måtte kaste brusen vår! Det skar litt i meg å kaste 1 uåpnet cola og fanta :( pluss colaen jeg allerede drakk av.
Skulle ønske jeg visste det før vi kom dit, for da hadde jeg smuglet den inn haha
For på Telenor Arena er de så griske at alt av drikke skal kjøpes hos dem. Den eneste drikken som faktisk var kald var øl, en boks kostet 79 kroner, mens en varm dispenserbrus uten kullsyre kostet "bare" 44 kroner.
Det smakte dritt, og jeg skal ærlig si det ødela en del av opplevelsen.

Men vi tok med oss brusen og fant plassene våre. Til tross for at det var de nest dyreste billettene kunne man knapt se scenen, og man måtte følge med på en skjerm. Som å se det på tv. Supert!
Dørene ble stengt da de skulle, men etter de ble stengt tok det 1.5 time før showet startet!
Og hvordan startet det, jooooda, først fikk vi se en bildefremvisning med annenhver vits og reklame. Herlig, virkelig gøy å sitte på plaststoler med varm tam brus i flere timer. Og da den endelig var ferdig, så gikk den en halv runde ekstra. Oh joy < 3
Da de endelig stoppet det fikk vi endelig opp håpet om at Jeff Dunham skulle komme på scenen, men nei.
Da kom det en annen fyr inn!
En avdanka og  fraskilt fyr kom på, spilte sanger for oss, og var veldig opptatt av at vi skulle vite noe om livet hans. Og halve tiden brukte han på å snakke om puppene til dattra si. Greate!

Når alt det tullet var over, og vi hadde sitti på de harde plaststolene i 3 timer uten en eneste latter var jeg dritt lei og forbanna. Hvorfor i helvette måtte man komme så tidlig for det der? Hvem er det de tror de er, som sløser andre menneskers tid på den måten der? Hadde aller mest lyst til å reise hjem igjen, og hadde det ikke vært for at dette var gaven til elsk og at han lenge har ønsket å se dette showet hadde jeg gjort det også.
Men, det kunne jeg jo ikke.

Men så kom han. Det tok vel 10 minutter + før sinnet mitt la seg og jeg begynnte å more meg over showet, for han er virkelig en morsom fyr! Hadde vi ventet i 1.5 time istedet for 3+, og hatt brusen vår slik vi hadde forventet hadde dette blitt en fantastisk kveld!
Så til dere som skal på showet siden, møt opp 19.25 og ikke et sekund tidligere. Gjem brusen deres innenfor genseren (mellom puppene hadde sikkert fungert supert :P ) og ta med en bok eller blad til ventetiden. Gjør dere dette, blir det helt fantastisk! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar