lørdag 19. mars 2011

En dag i livet til en hjemmeværende mor

Dette er min dag!

Hver morgen når vesla våkner for sitt første måltid løfter jeg henne opp fra babysengen, og legger henne ved siden av meg. Så får hun litt morsmelk før hun sovner og sover videre ved siden av meg.
På morgenkvisten i dag var vesla veldig urolig, våknet mye og tøysa. Da jeg merket på henne at hun begynte å bli utålmodig og missfornøyd sa jeg "hei" til henne, hun kikket opp til meg og smilte lykkelig....
Det er så fantastisk å starte dagen på den måten!
Fant ut at i dag skulle vi kose litt i senga, så kledde av henne alt unntatt bleia, og oppdaget straks at den bleia var slettes ikke en vanlig tissebleie, nei her var det tyngre saker!
Så tusla til badet, skiftet bleie, og så krøp vi tilbake til senga, der hun lå litt på meg, mage mot mage :D
God trening for den lille kroppen!
Nok en gang ammet vi, koselig å ligge under samme dyne, kjenne de små føttene mot magen. Hun snudde seg rundt på magen, grep tak i puppen og spiste videre! Den var ny haha første gangen hun har fått melk slik, men så ut som hun hadde det gøy!

Så bar det til stua, der vi kledde på oss litt, og lekte på krabbeteppet. Slapp ut hunden av buret og slappet av... Og vips var det tid for ny lur! Så da fikk hun litt er melk, skiftet ny bæsjebleie, og så la jeg henne i vognbagen sammen med bamsen og smokken. Nå sover hun søtt forran meg!
Mens hun sover ringer jeg til BAM, et blad jeg nylig har abonnert på for å høre hvilket blad de sender i slutten av denne mnd, henger opp klær, rydder litt og vasker kjøkkenet. Lager meg litt frokost og slapper av til vesla våkner :)

Fortsettelse følger, dagen er langt ifra over!

Det ble ikke lange søvnen på henne nå, så jeg rakk å ta av sengetøyet hennes, brette og legge bort to stativer med klær, ringe BAM, og rydde kjøkkenet :) Det var først etter jeg hadde ringt BAM, som ikke tok telefonen, jeg kom på at det er lørdag i dag! Jah, ammetåka sa du?
Frokost får vente!
Men nå har vesla fått grønnsakspure, og er tilbake på krabbeteppet sitt der hun leker med et par plastballer. En grønn og en rød, hvor har den blå blitt av tro?

Etter å ha lekt en stund prøvde jeg på henne en strikket dress vi fikk i gave i går, så trillet vi en tur, tok med oss hunden og tuslet avgårde :)
Godt å komme seg litt ut.

Da vi kom hjem skiftet vi bleie og klær, tok kveldsstellet, før vi koste litt.
Så la jeg henne på krabbeteppet igjen mens jeg ryddet vekk litt ting og tang. Da jeg snudde meg tilbake til henne lå hun plutselig på andre siden av krabbeteppet og bet på speilrefleks kameraet mitt!! Ble mildt sagt overrasket.
Så jeg tok en uåpnet boks med babygrøt og la på teppet litt vekk fra henne. Og jammen har hun ikke lært seg å krype!! Poff.... Hun har kunnet snu seg rundt en god stund alt, men aldri kommet seg fremover før nå :D
*stolt*
La en uåpnet colaboks (hun er så facinert av dem) et stykke vekk fra henne og fikk filmet det...

Etter det satt hun i vippestolen under uroen mens jeg lagde kveldsmaten hennes, babygrøt, babysaft og fruktmos slik som hun får hver kveld, og så koste vi oss mens hun spiste :) Hun var i godt humør, lo masse og syntes det var såååå artig at jeg knurret og lagde morske lyder.
Etter maten tuslet vi til soverommet, la henne i sengen og la dyna over henne, smokket i munnen og bamsen i armkroken. Så leste jeg en historie om en frosk og en kråke... Ny historie hver kveld enn så lenge! Etter det skrudde jeg av lyset, og trakk opp uroen... Mens den spilte var hun først helt uenig, hun skulle jo ikke sove! Men innen den var over var hun så godt som i drømmeland.

Det var en dag med vesla! For nå er ikke hun våken på mange timer :)
Så nå blir det sofakos med pappaen når han kommer hjem fra verkstedet, og sen middag før det bærer til køys

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar