tirsdag 29. mars 2011

Barnevakt for første gang

Det hadde vi nå på lørdag!
I ca 4 timer ble vesla passet på av bestemor Laila og bestefar Tore Eirik :)
De matet henne, skiftet bleie, koste med henne, stelte henne, trillet tur osv, hun hadde det supert!
Jeg derimot, det er en helt annen sak.
Klarte knapt å gå ut døra før tårene rant, tanken på å dra fra henne skar i meg, men samtidig føler man jo at man ikke har noe valg. Nå hadde man sagt ja, billetter til Top Gear showet i spektrum var kjøpt, og alt var avtalt og planlagt. No way back.

Og det er kanskje like greit, for hadde jeg følt jeg kunne bli hjemme hadde jeg utvilsomt gjort det. Vesla er nå 5 mnd og 3 uker gammel. Om ikke så lenge skal pappan ha sin permisjon med henne, og jeg må ut i jobb. Får litt vondt i magen bare av å skrive det, tenke det, men det er fakta. Ingen vei utenom. I dagens samfunn kan ikke en mor være med barnet sitt hele dagen mens det vokser opp, man har de første 9.5 mnd hvis man velger 80% dekning, og etter det er det pappan sine 10 uker.
Det er også et faktum at det er bra for henne å vende seg til å være uten meg. Uten mamma. Og den eneste som hadde det vondt og trist denne dagen var meg, heldigvis.
Det var godt å komme hjem igjen! Kose med henne, holde rundt henne, og høre på alt hun hadde å fortelle meg ♥

Ellers blir hun stadig større, hodet hennes er 43.4 cm i omkrets, hun er 68 cm lang, og hun veier 6 995 gram! Spiser to måltider med fast føde hver dag, lunsjen hennes er grønnsakspurè og babyjus med vann, og kveldsmaten hennes er grøt med fruktmos, og babyjus med vann
Hun kryper på tvers av stua, skravler, smiler, stortrives på babysvømming, og sovner når vi legger henne. Stort sett helt uproblematisk, og hun er i drømmeland mellom 20.00 og 21.00 :) 













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar