søndag 22. mai 2011

7 mnd og 17 dager gammel

Mye har skjedd med vesla nå :)

Hun har lært seg å sitte, setter seg opp selv og syntes det er kjempestas! Det er ikke lett å komme seg med med overkroppen igjen, så blir til at hun drar seg bortover mens hun sitter hehe kjempesøtt!

En annen ting som har hendt er at hun nå kan stå! Reiser seg opp selv, og kan stå lenge før ballansen svikter og hun faller. Blir mye fall og røde merker nå for tiden, jeg prøver å ikke hjelpe henne særlig. Jeg ser hun står, jeg vet at hun kommer til å falle, men jeg gjør ingenting.
Og som mor er ikke det lett!
Alt er barnesikret, det er ingen skarpe kanter eller annet hun kan skade seg på, alle farlige ting på kjøkkenet er flyttet oppover, alt av medisiner, elektriske ting og annet ulumsk på badet er flyttet til toppen av hylla så hun ikke får tak i det. Alt er sikkert.
Men hun slår seg uansett, gråter og får vondt. Dette er noe alle barn må gjennom, og jeg tror fullt og helt at jeg gjør det rette ved å la henne holde på. Samvittigheten er ikke enig med meg...

Nå som hun er så aktiv har vi måtte kjøpe en nattpose til å ha i sengen, og den fester vi rundt madrassen slik at hun ikke klarer å reise seg opp. De siste dagene har hun reist seg opp da hun egentlig pleier å sove videre, og stått og vært lei seg fordi hun er trøtt. Men hun kan ikke ligge når det er en mulighet for å stå :P
En annen ting er at vi har kjøpt inn vognsele til liggedelen.
Det er nok ikke lenge igjen før vi skal over på sittedelen, men akkurat nå syntes vi liggedelen er best, og siden vesla er på vei over kanten støtt, og gjerne skal stå i vognen måtte hun spennes fast :P

Nattpose: 550,- på Barnas Hus
Sele: 79,- på Barnevognhuset Rudo

Ellers fikler jeg med barnerommet for tiden. Er ikke lenge igjen til vi flytter henne over dit, så nå må det gjøres i stand :)
Hylle med lekekasser er på plass, bilder ble hengt opp i dag, taklampe med prinsessemotiv henger i taket, og gulvteppet er kjøpt inn :)
Jeg har også hatt på første lag med grunning i dag, på bordet vi skal ha der inne. Det er et mørkt brunt trebord jeg arvet av besteforeldrene mine, som har stått hos dem i alle år. Men nå skal det bli rosa :D
Og etter det mangler kun dekorasjon på veggene, og evt hyller.
Av dekorasjon ser jeg på Wall Stickers, har planer om å ha noen ord over sengen, klarer ikke helt bestemme meg for hvilke enda men det kommer, og på veggene skal jeg ha noen figurer....
Det skal bli et koselig barnerom!

Bilder av vesla kommer i morgen, for nå er klokken mye og vi skal i bursdagselskap til Tante Andrea i morgen, hun er blitt hele 11 år! Hipp hipp < 3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar