torsdag 30. september 2010

Termin i dag :D

Så da er dagen her da, den store termin datoen!

Var hos jordmor for 2 dager siden, vesla har det fortsatt bra, hjertelyden hennes var fin, hodet hennes er festet, og blodtrykket mitt er slik det var sist gang...
Det har jo økt noe hele veien egentlig, til å starte med hadde jeg gjevnt 110/65, mens nå er jeg oppe på 120/80, men det er ikke så høyt at det er noe å bry seg om da heldigvis :)

Jeg spurte jordmor om ca når man evt sjekket forholdene nedentil, og hun sa at siden jeg var 40 uker på vei da kunne hun gjøre det med en gang! Så da ble det slik... Det var visst veldig modent der nede, og jeg hadde 1-2 cm åpning, hun kunne få to fingre inn og tok på babyens hode. Det var litt ubehagelig men ikke værre enn som så...
MEN, så¨skulle hun tøye litt i livmoråpningen "stripping" og fytti katta så vondt det var! Ble helt klam over hele kroppen av det, og da jordmor var ferdig var hånden hennes full av blod.. Veldig sjarmerende hehe

Så nå er det igrunn bare å vente på rier! Slimproppen har gått, det har kommet tegningsblødninger, og alt er klart, så nå er det bare rier som mangler :) Håper de kommer snart, for jeg er veldig klart til å få snuppa mi ut nå...

Når det er sagt syntes jeg igrunn hele svangerskapet har gått fort! Det har vært et flott svangerskap med moderate plager, ikke bekkenløsning eller noe som helst. Helsa mi har vært bra, har en dårlig dag i ny og ne men hva annet kan man forvente da man er høygravid?
Har gått opp nøyaktig 14 kg, så ligger ganske perfekt på kurven av hva som er anbefalt :) Skal bli morsomt å se hvordan vekta er 1 uke etter fødsel... Om den har rast masse eller om kroppen knuger på kiloene. Jeg håper så klart på førstnevnte hehe fant en minne pinne i går, og sjekket hva som var på den, og det var bilder av meg selv som jeg tok sist sommer, bl.annet av magen min, og satt der med litt hakeslipp! Tenk at magen min har sett slik ut :P Vil ha tilbake den der hehe

Håper det neste innlegget blir om fødsel og om vesla, men tiden får vise :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar