tirsdag 14. september 2010

38 uker og 1 dag på vei :)


Magen begynner å bli stor nå ja, og det gjør vesla også!
Har nå 15 dager igjen til termindato, ikke lenge igjen til hun er ute, og det er helt merkelig å tenke på!
Mamma fikk storesøsteren min 6 dager før termin, og meg 10 dager før termin. Det sies at døtre ofte følge mødrene sine på slike ting, og hvis det stemmer er det snakk om veldig få dager til ting begynner å skje :)


Hun er stor der inne nå, snittet av babyer veier ca 3200 gram nå, og er ca 48 cm lange, men det kan variere veldig nå på slutten av svangerskapet med tanke på at noen babyer veier 3 kg da de blir født mens andre veier 5! Håper inderlig vesla veier nærmere 3 enn 5 haha
Hun er veldig sterk, sparker masse og dytter i alle retninger. Men hun er også veldig snill, for hun har aldri sparket ribbena mine :) Bena hennes ligger stort sett øverst på høyre side, så det er der sparkene er...


Formen min er bra, merker godt de 12,6 kg som har kommet på! Bekkenet knaser, nesa er tett, det surkler i brystet, halsbrann kommer og går, kynnere er ikke alltid like deilig og energi har jeg ganske lite av,
MEN, livet er uansett herlig! Alle disse tingene er jo detaljer, små plager man må forvente nå på slutten av svangerskapet, så kan ikke klage :)
Har en fantastisk kjæreste, en utrolig søt hund, et sjarmerende og meggete hamster, en fin leilighet, gode venner, mye familie som venter spent på det nye medlemmet, en frisk baby i magen og er frisk selv på alle måter som teller!


I morgen blir det en tur til jordmor, vanlig sjekk, kanskje den siste? Så satser på at det går bra. Hadde utslag av sukker på en prøve sist, og det var jo litt skummelt men var hos legen dagen etter og da var alt fint. Fikk også vite i etterkant at dette er noe som har forekommet flere ganger i mammas familie, onkelen min hadde det uten noen årsak, og mamma hadde det flere ganger i svangerskap uten at det hadde noen grunn.
Men håper uansett at alt er bra i morgen da jeg blir sjekket... Det er veldig skummelt å få høre at noe ikke er på topp, at det KAN være noe galt med deg og dermed også med barnet, at barnet kanskje ikke trives, så uansett om prøver i etterkant viser det var en falsk alarm er det ikke noe man glemmer lett.


Gleder meg masse til å få henne ut nå, se henne, holde henne, kose med henne... Skal også bli godt å se Ivers med henne! Tanken på hans store sterke hender holde den vesle kroppen hennes gjør at jeg smelter helt!!


På bildene under ser dere bilsete vi kjøpte i dag!! Besafe izi sleep :)
Utrolig fint sete, og det eneste på markedet som har funksjonen at det kan legges ned. Så klart skal det være i sitte stilling så lenge det er festet i bilen, men de helt små kan kun sitte i 1 time strekk før de må ligge rett og strekke ryggen sin, så veldig praktisk å bare kunne vippe det bakover uten å måtte ta henne ut og vekke henne!
Sete er også merket "best i test" og får gode karakterer på de testene som ligger ute på nettet. Noe som trekker litt ned er blandt annet at det er tungt, veier ca 6 kg, men det er min sterke mannemann som skal bære på det så det er ikke noe problem for oss :D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar