lørdag 18. september 2010

Morer meg over alle disse kjærringrådene

Det er mye som visstnok kan starte fødselen, både ting som står som tips, og ting som står som "advarsel, gjør du dette kan fødselen starte".

En liten liste:
Spise kanel
Drikke light brus
Ha sex
Hoppe tau
Sitte på tørketrommelen
Bruke vibrator mot livmorhalsen
Få orgasme
Føde pizza?
Bruke brystpump
Fullmånen!
Bringebær kapsler
Sterk mat
Klyx
Gå turer i ugjevnt terreng

Helt vanvittig å tenke på at gravide faktisk gjør disse tingene! Noen ting er jo så klart helt normalt, og noe man gjør uten at det har med fødsel å gjøre, men det er mye merkelig på den lista også :P

For en stund tilbake skrev jeg om dette med å bli ferdig med graviditeten, at jeg håpet jeg kom til å føle meg ferdig med den, og det gjør jeg igrunn nå! Vil mye heller våkne av babygråt flere ganger hver natt, enn å våkne av halsbrann flere ganger hver natt. Kroppen er lei av den ekstra belastningen nå, merker det ekstra godt om morgenen, det er et skikkelig slit å komme meg ut av senga! Magen er stor og tung, og er ubehagelig på morgenen, bekkenet vil ikke sammarbeide og gjør vondt osv, så fort jeg er ute av senga, blir det noen minutter med en kroppsholdning som passer bedre til en dame på 90 enn en jente på 21! Men det går seg til ganske raskt :)

Var på kontroll på Ahus, for å sjekke hvordan vesla ligger, og hun ligger heldigvis i hodeleie!! Så det er i allefall en ting jeg slipper å bekymre meg for... Legen sa hun veier ca 3600 gram nå, og at hun er estimert til å veie ca 4 kg ved termin, og det er helt ok for meg!! MEN, håper jeg slipper overtid hehe for går jeg særlig over termin kan hun jo bli diger der inne!!

Liste over når folk TROR hun kommer:
Lillesøster tror 30 september, det er termindatoen så for henne er det en selvfølge
Svigermor tror 23 september eller 1 oktober pga fullmånen
Elsk tror 18 september eller 21 september
Jeg tror 27 september
Moren min tror 25 september
Pappa'n min er fornøyd så lenge hun kommer før 5 oktober pga elgjakta :P

Har noen rett tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar