fredag 17. juni 2011

Hjemmelaget smoothie til barn

Da har jeg laget selv!!

Raska med meg en hel pose med frukt i butikken, til den søte summen av 150 kroner, og vispa sammen...

Hadde det enda vært så fort gjort! Stoen hel kveld på kjøkkenet, alt skulle kokes først, og med så mange ingredienser ble det en del. Så var praktisk at vesla sov og gubben var ute! Jeg jobber best alene, det gjelder både husarbeid og annet...
Det ble en veldig suksess! Hun spiser og koser seg, og for 150 kroner lagde jeg tilsvarende til 29 butikk smoothier, til 14 kroner pr stk, det vil si at vi sparte 250 kroner :)

Jeg gjorde det lett, brukte oppskrift fra butikk smoothien fra "Ella's kitchen".
Vesla elsker dem, så hvorfor ikke :)

Nummer1
"The red one"
36% Banan
31% Jordbær
28% Eple
5% Bringebær

Nummer2
"The green one"
59% Eple
20% Banan
15% Pære
6% Kiwi

Jeg brukte en kjøkkenvekt og tok det på ca mål, brukte ikke kalkulator men tok "litt her og litt der" til ca samme mengde som i oppskriftene. Det ble vellykket! For lillesnupp liker dem godt... Det er to til små smoothier jeg ikke lagde, men her er oppskriftene på dem:

"The yellow one"
45% Banan
33% Eple
15% Mango
7% Aprikos

"The purple one"
53% Banan
29% Eple
12% Solbær
6% Blåbær

Som sagt, disse to har jeg ikke laget enda! :) Men Merket har både flere smoothier i større pakker, og babymat...
Jeg hadde kjøpt mer frukt, så lagde to andre mixer av dem. Har har jeg ingen oppskrift, alt er ca, men blandet sammen:

Nummer3:
Pære
Banan

Nummer4:
Mango
Fersken
Kiwi

Bilder:
Rekkefølge nummer:
4                  3                    2                1

Så nå har vi masse i fryseren!! Deilig... Men vi kommer til å bruke Ella's når vi er ute, de er veldig praktiske...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar