tirsdag 22. juni 2010

Ting skjer fort!


Er nå 26 uker på vei, og har 100 dager igjen til termin!
"Babyen har nå blitt ca 32 cm lang og veier ca 900 gram. Kroppen er nå større enn hodet. Nå ligger livmoren fire til fem cm over navelen. Babyer som fødes så tidlig vil trenge ganske mye hjelp for å puste. Som tommelfingerregel regner man at man må være på sykehuset like lenge som den ville ha vært ikke i magen. Men her er variasjonene store."

Jeg kjente bevegelsene til vesla ganske tidlig i svangerskapet, allerede i uke 14. De ble stadig sterkere, og fra uke 16 har jeg kjent henne hver eneste dag, noen dager mer enn andre men alltid noe. Etter det forandret bevegelsene seg veeeeldig sakte, tok flere uker før de ble særlig sterkere, mens nå forandrer det seg i en rasende fart!
For et par uker siden kunne jeg begynne se sparkene på utsiden av magen om kvelden, men siden det har det skjedd masse! Hun har blitt utrolig mye sterkere, og stadig mer aktiv. Hun sparker så magen hopper og kan underholde meg med det i timesvis, og man kan se på hele magen at hun snur seg rundt. Favoritt stedet å sparke er for tiden blæra, men hun finner ofte nye guffne steder! Rare og ekle følelser jeg ikke helt kan beskrive... Like bøllete som pappa'n sin ja!

1 og 1/2 dag igjen til 3D ultralyd :D Gleder meg masse til å se fjeset hennes.. Man vet jo at det er en baby der inne, og ca hvordan den ser ut, men det blir noe heeeelt annet å faktisk kunne se den lille nesa, haken, kinnene, øynene, pannen, små fingre og tær *smelte litt av tanken*

Ny oppdatering med bilder kommer torsdag!

1 kommentar:

  1. Så fin blogg du har! Kjenner igjen mye av det du skriver om. Gled deg til 3D, det er heeelt utrolig!
    Klem fra Ida

    SvarSlett