tirsdag 20. april 2010

18 uker på vei med vårt første barn

Søndag 17.01.2010 startet som en helt normal dag! Jeg våknet etter Ivers, og av en eller annen grunn, litt usikker på hva den var, tok jeg med meg en graviditetstest og tuslet inn på badet...

Tidlig denne mnd hadde jeg hatt litt stikkinger i magen, husker helt klart at jeg satt på pauserommet på jobben og tenkte "nå har det skjedd noe, jeg er gravid" og etter jobb gikk jeg å surra i en time innpå en barnebutikk, bare tittet og tittet, var ikke i tvil om at det var en litten spire i magen... Men, stikkene forsvant, og det samme gjorde troen på at det var noe på gang!

Tok testen, og de to strekene ble klarere og klarere! Ble mildt sagt sjokkert, man vet jo at det kan skje, men at det faktisk gjorde det var en helt utrolig følelse! Skalv som et aspeløv og løp inn på soverommet igjen, Ivers fulgte etter og vips var nyheten ute hehe :D Herlig søndag...


Da jeg var 8 uker på vei var vi i selskap hos min familie fortalte vi de nærmeste om babyen, og helga etter var vi i selskap hos Ivers sin familie og fortalte dem det.. Alle reaksjonene var heldigvis positive hehe

I uke 12 hadde jeg en liten blødning, og dro da på ultralyd på Ahus, og vi fikk se vesle nurket :D Lå der inne og sprellet fornøyd hehe liten og perfekt!

Var på ny ultralyd noen uker senere, i uke 17, og vesle hadde vokst masse, fra 5 til 16 cm på 5 uker :D Bildet er ikke så bra, men er godt å ha fordet :D Får nok nytt bilde på ordinær ultralyd den 28 april...



1 kommentar:

  1. Kooselig!
    Det er så fint når testen lyser positivt mot deg når du virkelig har ønsket det lenge.

    SvarSlett